پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران از سوی وزیر کار دامی به نام لایک کردن و لایک گرفتن خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنویسید تا به دست بیاورید اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی ۴ بیمار شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی معلم، روشنی‌بخش راه امید نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند تاثیر آلودگی هوا بر افزایش ابتلا به آسم | بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهر‌ها ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ساماندهی کارتن‌خوابها در مشهد با کمک «خیرین شهریار»

  • کد خبر: ۱۰۲۳۵
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
ساماندهی کارتن‌خوابها در مشهد با کمک «خیرین شهریار»
نشست تحصصی بررسی زوایای اجرایی ایجاد شهر ترمیمی در تالار الماس کوهسنگی برگزار شد

به گزارش شهرآرانیوز، حسینی پویا در نشست تحصصی بررسی زوایای اجرایی ایجاد شهر ترمیمی که در تالار الماس کوهسنگی برگزار شد، خاطرنشان کرد: مشهد به عنوان اولین شهر، شرایط ایجاد شهر ترمیمی را دارد که این موضوع دغدغه مدیران و مسوولان را برای حل مسائل شهری بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه شهر ترمیمی شهری است که در آن مشارکت مردم و حل مسائل در راس امور قرار دارد، عنوان کرد: برای اولین بار در مشهد منشور حقوق شهرنشینی نوشته شد و شهر ترمیمی به عنوان زنجیره ای می تواند این منشور را کامل کند.
رییس کمیسیون حقوقی و امور قراردادها شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: در راستای اعتلای منشور حقوق شهرنشینی اپلیکیشنی تحت عنوان "شهر من" طی پنج ماه دیگر راه اندازی می شود که فعالیت های زیادی از جمله؛ مباحث تشویقی برای شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ارائه گزارش و ارسال عکس توسط شهروندان برای مشکلات موجود در سطح شهر را شامل می شود.
حسینی پویا عنوان کرد: در شورای اسلامی شهر مشهد نیز مصوبه ای انجام شد به نام "خیرین شهریار"، در این مصوبه خیرین برای ساماندهی کارتن خواب ها ورود پیدا می کنند همچنین وجود دانشگاه های متعدد در مشهد ، انگیزه شهر مشهد و شهرداری مشهد را در ایجاد شهر ترمیمی چند برابر کرده است.

عباس شیخ الاسلامی؛ مشاور حقوقی شهردار مشهد نیز در نشست تخصصی بررسی زوایای اجرایی شهر ترمیمی گفت: شورای اسلامی شهر مشهد برای اولین بار کمیسیون مستقل حقوقی تشکیل داده است و برای محقق شدن عدالت ترمیمی نیازمند کمک همه فعالان و صاحب نظران این عرصه و ارائه نظرات در حوزه حقوقی است.
وی افزود: یکی از خصوصیات تفکر ترمیمی این است که نگاه از بالا به پایین ندارد.
شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی شهر ترمیمی باید به صورت مداوم برگزار شود تا هرچه زودتر شاهد شهری ترمیمی با عنوان شهری حمایتگرانه باشیم.

محمدعلی فرجیها، استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران با حضور در نشست تخصصی بررسی زوایای اجرای شهر ترمیمی گفت: در تعریف شهر ترمیمی می توان گفت؛ همه شهروندان احساس تعلق و رضایت را احساس می کنند و به نوعی یک شهر حمایت گرانه محسوب می شود.

محمدعلی فرجیها خاطرنشان کرد: عدالت ترمیمی به دنبال برقراری نظم و امنیت در جامعه مدرن و پیشگیری از تخلف و ریشه یابی آن است یعنی در رویکرد عدالت ترمیمی جرم و تخلف یک معضل اجتماعی است که باید برای آن راهکار پیدا کرد.
وی افزود: یکی از ویژگی های مقررات ترمیمی این است که امکان برقرار شدن نیازهای مشروع شهروندان را ایجاد می کند تا راه های نقض قانون بسته شود.
فرجیها با بیان اینکه شهر مشهد برای ایجاد شهر ترمیمی از سرمایه اجتماعی و ظرفیت دانشگاهی بالایی برخوردار است، افزود: در شهر مشهد به واسطه وجود بارگاه عالیقدر حضرت علی بن موسی الرضا(س) و ایجاد شهر ترمیمی هیچ کسی احساس غربت نخواهد کرد و این فضای معنوی باعث می شود کسی درمانده نباشد.
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به اینکه در حوزه کیفری نیازمند حل مسئله هستیم یادآور شد: در شهر ترمیمی باید سمن ها، دادگاه ها، آموزش و پرورش و پلیس ترمیمی و مسئله محور ایجاد شود تا با مشارکت مردم ریشه مشکلات حل شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ دینی ما فرهنگ صلح است و رسانه ها باید در نشر اندیشه های ناب دینی پیشگام باشند، عنوان کرد: زمانی که اندیشه ترمیمی توسعه پیدا کند، جامعه در مسیر صلح و سازش گام برمی دارد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->